Taken binnen de HBB (Deel 3: BCS/BCJ)

De Helmondse Badminton Bond zou natuurlijk niet bestaan zonder vrijwilligers. Op dit moment zijn er genoeg vrijwilligers actief om de competities en andere activiteiten te organiseren, gedurende het seizoen. Echter blijven er nog een aantal taken openstaan of komen er bepaalde taken veelal bij één persoon te liggen. Daarom zijn we druk bezig geweest om al deze taken per commissie/activiteit zoveel mogelijk uiteen te zetten.

Mocht één of meerdere van deze taken jou wel interessant lijken? Wacht dan niet en benader een vrijwilliger van de HBB! Mail naar pr@hbbond.nl of stuur een WhatsApp berichtje naar 06-422 783 85.


Taken Bonds Commissie Jeugd/Senioren

Onderstaand staat een lijst van taken die de BCS niet moet vergeten gedurende het seizoen. Een hele hoop van de taken gaat tegenwoordig digitaal. Hierdoor kosten ze heel wat minder tijd. Natuurlijk moeten ze nog wel uitgevoerd worden om te zorgen dat een hele hoop spelers het hele seizoen door weer competitie- en bekerwedstrijden kunnen spelen.

Taak Tijd*
Mail naar vereniging voor sportiviteitsprijs, uiterlijke datum nominatieve opgave, deelname beker 0,5 uur totaal
Voorstel klasse indeling na uiterlijke datum nominatieve opgave maken 2 uur totaal
VCL vergadering plannen, ruimte regelen en communiceren met vcl’ers 1 uur totaal
Aanwezig zijn bij VCL vergadering 2 uur totaal
Berekenen hoeveel dagen nodig zijn inclusief toernooi en bekerfinales 0,5 uur totaal
Nominatieve opgave controleren 1 uur totaal
Competitie- en bekerprogramma maken 5 uur totaal
Programma controleren 1 uur totaal
Nieuwe classificaties migreren 0,01 uur totaal
Zorg dragen voor de brieven bedoeld voor de zaalwacht 2 uur totaal
Eerste wedstrijd van seizoen openen 0,5 uur minimaal
Wedstrijduitslagen invoeren op de portal 0,5 tot 1 uur per speelavond
Promotie/Degradatie poules vormen en wedstrijden plannen 1 uur totaal
Verenigingen uitnodigen voor huldiging dag 0,5 uur totaal
Met accommodatie beheerder opstelling en benodigdheden communiceren voor huldiging 0,5 uur totaal
Sportiviteitscores opvragen en winnaar berekenen 1 uur minimaal totaal
Prijzen voor kampioenen en bekerwinnaars regelen 2 uur totaal
Gedurende het seizoen vragen beantwoorden en problemen oplossen 1 uur per week
Zorg dragen voor de jaarlijkse kampioenschappen Zie takenlijst toernooien
Twee tot drie maal per seizoen evalueren (indien nodig) 2 uur per vergadering

Voor de BCJ (jeugd) is er ongeveer hetzelfde takenpakket:

Taak Tijd*
Mail naar de verenigingen voor inschrijving nieuwe seizoen 0,5 uur totaal
Mail naar de verenigingen voor huldiging dag 0,5 uur totaal
Prijzen voor huldiging dag regelen 1 uur minimaal
Na uiterlijke inschrijf datum klasse indeling voorstel maken 1,5 uur minimaal
VCL vergadering plannen, ruimte regelen en verenigingen uitnodigen 1 uur totaal
Aanwezig zijn bij VCL vergadering 2 uur totaal
Aantal benodigde wedstrijddagen berekenen en doorgeven 0,5 uur totaal
Competitieprogramma maken 3 uur minimaal
Competitieprogramma controleren 1 uur totaal
Competitieprogramma naar verantwoordelijke sturen die op het op de website zet 0,01 uur totaal
Wedstrijduitslagen op de portal invullen 1 uur minimaal per speeldagdeel
Zorg dragen voor de jaarlijkse kampioenschappen Zie takenlijst toernooien

Taken organiseren van senioren/jeugd kampioenschappen

Dit zijn ongeveer de vaste taken die uitgevoerd dienen te worden om tot een goed georganiseerd toernooi te komen. Afhankelijk van het aantal deelnemers kosten de taken minder of meer tijd. Tevens worden de toernooien maar één maal per jaar georganiseerd. Ook hier kunnen we extra personen gebruiken die een (klein) handje willen helpen.

Taak Tijd*
Voorbereiding
Toernooidatum plannen en zaal reserveren 0,5 uur totaal
Uitnodiging maken en versturen naar verenigingen 1 uur totaal
Toernooi met programma maken en online zetten 0,5 uur totaal
Toernooi op andere manieren promoten (posters, website) 1 uur totaal
Na uiterlijke inschrijfdatum PW’s koppelen, speelvorm per klasse bepalen 0,5 uur totaal
Prijzen kiezen en bestellen 1 uur totaal
Laatste info op de mail naar de spelers/betrokkenen 0,5 uur totaal
Materialen en eventuele ruimten regelen 1 uur totaal
(Eerste) wedstrijden plannen 1 tot 2 uur totaal
Toernooi dag zelf
Spelers aanmelden (en laten betalen) 1 uur aan begin van de dag
Wedstrijden omroepen Gedurende toernooitijd
Uitslagen invoeren en te spelen wedstrijden klaarleggen/uitprinten Gedurende toernooitijd
Tellers regelen Gedurende toernooitijd
Overzicht houden Gedurende toernooitijd
Prijsuitreiking ruimte in gereedheid brengen 2 uur totaal
Prijsuitreiking houden 1 uur totaal
Nazorg
Evalueren 2 uur totaal
Opbrengsten/Kosten in kaart brengen en naar penningmeester sturen 1 uur totaal

Taken PR commissie

De PR commissie bestaat op dit moment uit drie personen. We hebben een aantal ideeën om de HBB te promoten, helaas komen we er niet aan toe om deze te realiseren. Een belangrijk idee is om sponsoring te zoeken en te behouden. Dit zou de HBB en haar leden heel erg veel kunnen opleveren. Als PR commissie komen we nauwelijks samen; de communicatie verloopt 100% digitaal! Lijkt een taak je hieronder wel iets? Of heb je nieuwe ideeën die je zou willen uitvoeren? Wacht niet en benader een PR lid!

* Tijden zijn gemiddeld voor iedere taak.

Taak

Tijd*

Bericht op verzoek op website plaatsen en promoten 0,5 uur per bericht
Verslagen maken voor op de website 1 uur per verslag
Content aanpassen/toevoegen voor nieuwe seizoen 2 uur totaal eenmalig
Kansen signaleren ter promotie van de HBB of badminton in zijn algemeenheid (via verenigingen) Zoveel als mogelijk is
Facebook en/of Instagram beheren Afhankelijk van aantal berichten en tijd dat mogelijk is.
Sponsoring
Sponsorpakketten samenstellen 2 uur totaal eenmalig
Sponsorpakketten communiceren met verenigingen 0,5 uur totaal eenmalig
Sponsorpagina op website inrichten 1 uur totaal eenmalig
Sponsorcontracten opstellen 1,5 uur totaal eenmalig
Sponsoren gericht benaderen 1 uur per keer
Sponsoren onderhouden 1 uur per sponsor per jaar
Sponsorcontract uitvoeren 0,5 tot 2 uur per sponsor
Kennisverzameling website
Verenigingen mailen voor activiteiten die zij ondernemen voor behoud en aantrekken van leden 0,5 uur totaal eenmalig
Website inrichten 1 uur totaal eenmalig
Website vullen met content vergaard via de verenigingen 2 uur totaal eenmalig
Kennisverzameling promoten via website en social media 0,5 uur totaal eenmalig
Eventuele nieuwe artikelen/informatie toevoegen Afhankelijk van nieuwe artikelen
Huisstijl
Template Word maken en bijhouden 0,5 uur tot 1 uur
Template email maken en bijhouden 0,5 uur tot 1 uur
Template PowerPoint maken en bijhouden 0,5 uur tot 1 uur
Foto’s voor website
Foto’s maken op speelavonden of tijdens andere evenementen Zelf in te delen per keer
Foto’s op HBB website plaatsen en promoten 0,5 uur per keer

 

Misschien is dit ook leuk...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

De HBB kan jouw hulp gebruiken, zien hoe? Klik hier!
+